moeilijke situatie op stage - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Mélanie Ridder - WaarBenJij.nu moeilijke situatie op stage - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Mélanie Ridder - WaarBenJij.nu

moeilijke situatie op stage

Blijf op de hoogte en volg Mélanie

24 Maart 2015 | Nederland, Nederland

In mijn stage maak ik veel dingen mee. leuke en mindere leuke situaties. de opdracht voor school was om een vervelende situatie op te schrijven, als eigen voorbeeld pak ik een moment erbij die ik zelf heb meegemaakt.
ik was dus op mijn stage en we moesten bewoners van hun kamers halen voor de lunch. ik kwam bij een mevrouw op de kamer die erg in de war was, en begon er over dat ze niet meer wou leven omdat ze alles al had meegemaakt en het goed vond zo. ik vond het niet vervelend om er bij te zijn. ze begon namelijk ook over dat ze al op vakantie was geweest met haar man, ik heb hier gewoon op gereageerd en gevraagd waar ze heen ging op vakantie, op deze manier leefde ze zich weer op en begon leuk te vertellen. de bewoner werd weer wat rustiger. inmiddels was ik wel al een poosje weg, dus er kwam een andere collega aan en die vroeg of alles goed ging. ik heb haar verteld dat ze niet naar de lunch maar van mijn collega moest ik haar gewoon meenemen. dat heb ik gedaan. het eten ging bij haar daarna wel moeizaam, maar ze werd wel rustiger en begon uiteindelijk zelf te eten.

Feedback Manon:
Ik vind het een leuk verhaal om te lezen en vind dat je goed gehandeld heb, zelf zou ik het ook zo doen denk ik. Het is een duidelijk voorbeeld hoe de situatie gegaan is.